Harald Eia – Det store VI

Det store VI Alle ønsker seg mer lagånd, mer fellesskapsfølelse, mer team; men hvordan skapes den gode følelsen av tilhørighet? Hva er det som gjør at mange rygger unna kleine forsøk... Les mer

Det store VI

Alle ønsker seg mer lagånd, mer fellesskapsfølelse, mer team; men hvordan skapes den gode følelsen av tilhørighet?
Hva er det som gjør at mange rygger unna kleine forsøk på å lage “en herlig gjeng”?
Harald forteller om hvordan han oppdaget følelsen som dytter oss inn i gode VI, og hvordan man trigger denne følelsen.
Det høres ut som New Age, men dette er cutting edge psykologisk vitenskap som vil gi deg plenty med verktøy for å gjøre jobben (og familien din) til et mer sammensveiset VI.

Harald Eia er mest kjent for humorprogrammer på TV, men har også en lidenskap for å formidle kunnskap på en underholdende måte. I “Hjernevask”, “Brille”, personlighetspodcasten “Sånn er du”/“Big 5” og i NRK-serien om det norske samfunn, “Sånn er Norge”, har Harald Eia begeistret det norske folk med nye og overraskende innsikter.

Harald Eia er kjent for sin evne til å kombinere humor og kunnskap på en unik og engasjerende måte. Med et foredrag fra Harald Eia kan du forvente en opplevelse som både underholder og inspirerer. Harald er ikke bare opptatt av komedie, men brenner også for vitenskap. Han er utdannet sosiolog fra UiO, og begynte å lage humorprogrammer på NRK etter å ha jobbet som høyskolelærer i et år.

Ved siden av lyd- og bilde-produksjoner har han skrevet flere populærvitenskapelige bøker. “Født sånn eller blitt sånn” handler om hvilke psykologiske trekk som er medfødt, og hvilke som er formet av oppdragelse og samfunnet rundt. “Hva forskes det på her?” er en morsom kunnskapsbok sprunget ut av TV-programmet “Brille”. “

Hvorfor føler nordmenn seg friere enn amerikanere? Hva er det som egentlig gjør at vi synes noe er morsomt? Hvorfor blir vi egentlig rørt av å se på “Hver gang vi møtes”? Hvorfor er nordmenn mer tillitsfulle enn briter og italienere?  Hvilke psykologiske knapper er det man må trykke på for å gi folk en følelse av å være en del av et lag? Den røde tråden i Haralds virke er nysgjerrighet, en sterk glede i å formidle og en klokkertro på at kunnskap er nøkkelen til et bedre og mer effektivt liv og arbeide.